miercuri, 5 iunie 2013

O lectura recomandata agentilor imobiliari: "20 de secunde pentru dragoste la prima vedere"



"20 de secunde pentru dragoste la prima vedere" este titlul unui interesant articol din editia martie 2013 a Wall Street Journal, care abordeaza tema anunturilor imobiliare si a eficientei lor.



Iata o traducere libera a articolului (o lectura recomandata pentru fiecare agent imobiliar!)

"Se pare ca prima impresia conteaza cel mai mult, cand vine vorba de intalniri amoroase, interviuri de angajare si... anunturi imobiliare.

Cercetarii care au monitorizat miscarile oculare ale subiectilor care priveau anunturi imobiliare online, au descoperit ca mai mult de 95% dintre acestia vizualizeaza prima fotografie – cea care arata exteriorul unei case – timp de 20 de secunde. Ulterior, privirea tinde sa zboare pe toata suprafata monitorului, afirma Michael Seiler, fondator si director al Institutului de Comportament si Experiment Imobiliar din cadrul Universitati Old Dominion din Norfolk, Va.
Fara o fotografie care sa atraga atentia, lupta este pierduta inainte de a incepe, spune professor Seiler. Trebuie sa captezi atentia oamenilor in mai putin de doua secunde. Ca in cazul unui panou publicitar.

IMAGINE 1– Timpul pe care un utilizator il aloca citirii de anunturi imobiliare online si periodicitatea cu care se fizeaza un anumit element al anuntului (sursa: “Pentru intelegerea comportamentului de cautare pe Internet al cumparatorului de locuinte: o aplicatie a tehnologiei de monitorizare oculara” de professor Michael Seiler, Univesitatea Old Diminion, Norfolk, Va.)
1.      Galeria foto 56.49 secunde timp total de vizionare si 156.59 fixatii;
2.      Fotografia de exterior: 20.05 secunde timp total de vizionare si 60.74 fixatii;
3.      Bucatarie: 7.92 secunde timp total de vizionare si 24.4 fixatii;
4.      Living: 8.06 secunde timp total de vizionare si 24.39 fixatii;
5.      Dormitor principal: 7.82 secunde timp total de vizionare si 24.05 fixatii;
6.      Baie principala: 7.9 secunde timp total de vizionare  si 24.53 fixatii;
7.      Curte: 8.23 secunde timp total de vizionare si 24.77 fixatii.

Prof. Seiler a descoperit ca, dupa vizualizarea fotografiei de exterior, 76% dintre subiecti au citit imediat si descrierea proprietatii – detalii precum suprafata si numarul de dormitoare/ bai. Comentariile agentilor imobiliari (care pot fi complet neatractive daca contin text exclusiv cu majuscule, superlative si nume de firma), au fost cele mai neglijate de catre subiecti, 41.5% dintre privitori nu le-au citit deloc.
Intelegerea modului in care oamenii vizualizeaza anunturile imobiliare online poate ajuta agentii si brokerii sa isi imbunatateasca abordarea. "Pentru foarte multi oameni, primul contact cu o casa are loc prin intermediul Internetului" spune Prof. Seiler.
In general, cumparatorii de case care vizualizeaza anunturi imobiliare online petrec aproximativ 60% din timp uitandu-se la fotografii, 20% citind descrierea proprietatii si 20% citind sectiunea de comentarii ale agentilor imobiliari, afirma prof. Seiler.
In cadrul cercetarii, au fost monitorizate miscarile oculare pentru un numar de 45 de personae, care au vizualizat cate 10 anunturi imobiliare fiecare, continand 6 fotografii, in august 2011. Indicatorii monitorizati au fost: timpul acordat vizualizarii fiecarui element online si periodicitatea cu care ochii privitorilor s-au fixat asupra unui anumit element. StudiulPentru intelegerea comportamentului de cautare pe Internet al cumparatorului de locuinte: o aplicatie a tehnologiei de monitorizare oculara a fost acceptat de catre Jurnalul de Cercetare Imobiliara din SUA.

IMAGINE 2 – Cum sunt vizualizate anunturile imobiliare: o analiza a felului in care 45 de cumparatori de case si studenti au privit 10 anunturi imobiliare distincte, fiecare continand fotografii. Cercetatorii de la Universitatea Old Dominion au utilizat tehnologia de monitorizare oculara pentru a cuantifica rezultatele.

Pasul 1 – 95% dintre subiectii care se uita la anunturi imobiliare online vizualizeaza in primul rand  prima fotografie a casei – de obicei, cea de exterior – pentru cel mai mult timp, aproximativ 20 de secunde;
Pasul 2 – Ulterior, 76% dintre subietii vizualizeaza descrierea proprietatii, unde se indica locatia, pretul, etc
Pasul 3 – Comentariile agentilor imobiliari au fost cele mai putin vizualizate elemente, 41.5% dintre subiecti nu le-au vizualizat deloc.

Miscarile oculare ale participantilor la studio au urmarit un traseu in forma literei “Z”, incepand de la coltul din stanga sus, la cel din dreapta sus si continuand in josul paginii. Dupa ce ajunge la coltul din dreapta jos, privirea continua sa urce pe coloana dreapta a ecranului. Dar pe masura ce privitorii vizualizeaza mai multe proprietati, interesul lor se disipa. “Oamenii obosesc; dupa o vreme, se pierd in marea de anunturi si proprietati”, spune profesorul.
Paula Wells, Coordonator Echipa la Intero Real Estate din Silicon Valley, California, spune ca se asigura ca intotdeauna fotografiile, detaliile proprietatii si comentariile sale sunt vizibile direct pe pagina, fara a necesita plimbarea cursorului in josul paginii. "Majoritatea clientilor se vor uita in primul rand la fotografii. Acesta este elemental care le capteaza sau nu atentia" spune doamna Wells. In 9 cazuri din 10, ea insereaza o fotografie de exterior la inceput si ordoneaza restul fotografiilor ca si cum te-ai plimba prin casa.  Comentariile sunt scurte, cel mult 400 de caractere.
Lisa Lippman, Vice Presedinte Senior si Director la Brown Harris Stevens, isi limiteaza comentariile la cel mult doua sau trei paragrafe. "Oamenii se plictisesc atunci cand insiri la nesfarsit nume de firma de electrocasnice si tipuri diverse de lemn si piatra" afirma dansa. In schimb, doamna Lippman recomanda comentarii despre panorama, stilul de viata si vecinatati. "Intentia este sa-i sporesti omului apetitul, astfel incat sa vina si sa viziteze casa” spuna dansa.